Dierenkieswijzer AUGUSTUS Dierenkieswijzer gelanceerd in het VARA radio-programma Vroege Vogels op de 19e; vanaf dat moment geven radiospots, online advertenties en de websites van de Dierencoalitie en al haar deelnemers ruchtbaarheid aan dé kieswijzer die dieren een stem geeft. Tot en met de verkiezingsdag zelf, 12 september. Aantal uitgezonden spots: 512. Bereik spots: 6 miljoen mensen hoorden de spot zeker één keer. Online advertenties: 26 miljoen vertoningen. PLUS: het Grote Dierenverkiezingsdebat georganiseerd op de 25e met als centrale thema’s de vee-industrie, wilde dieren in circussen en de vleestaks. Aantal uitgenodigde politieke partijen: alle zittende partijen in de Tweede Kamer. Aantal deelnemende politieke partijen: 6 – SP, GroenLinks, PvdA, CDA, Partij voor de Dieren en ChristenUnie. Redenen voor niet-deelname van de andere: sommige hadden geen interesse (SGP, PVV), andere wilden komen, maar hadden andere verplichtingen (VVD, D66). TERUG NAAR DE HOOFDTEKST Dit was ook belangrijk: het merkenpaspoort Het merkenpaspoort: daaraan hebben we in 2012 heel wat uurtjes besteed. Voor onze fondsenwerving is een sterk merk immers cruciaal. Want WSPA heeft bij veel mensen geen duidelijk gezicht of profiel. Vandaar het werken aan een merkenpaspoort – om ons sterk en consistent te kunnen profileren op een manier die ‘klopt’ voor WSPA en ‘klopt’ voor onze donateurs. Een forse vraag daarbij is hoe we de urgentie van dierenleed invoelbaar maken zónder afschrikwekkende beelden van dieren te laten zien: hoe creëren we compassie (zodat mensen hun portemonnee trekken), maar voorkomen we een ellendig gevoel veroorzaakt door óns giftverzoek? WSPA gelooft heel erg dat mensen deel willen uitmaken van de oplossing van een probleem. Dat willen wij ook. Samen met anderen komen wij op voor dieren: we strijden niet tegen mensen. Maar de precieze vertaling in beeld, kleur en tekst hebben we in 2012 nog niet kunnen maken. Wordt vervolgd dus, in 2013. TERUG NAAR DE HOOFDTEKST Extra informatie - 97 Pagina 96

Pagina 98

Scoor meer met een online winkel in uw verenigingsbladen. Velen gingen u voor en publiceerden vakbladen online.

WSPA jaarverslag 2012 Lees publicatie 2Home


You need flash player to view this online publication