Daarnaast bliezen we ons partijtje mee in de campagne “Stap van de olifant af” en in de voortzetting van de campagne Red Collar, gericht op het voorkomen van het afmaken van straathonden uit angst voor hondsdolheid. WSPA vaccineert de honden en doet ze een rode halsband (red collar) om, ten teken dat ze ongevaarlijk zijn. Met het inzetten van Bekende Nederlanders proberen we de interesse van journalisten en redacties te vergroten. In het voorjaar van 2012 wisten we zangeres Jennifer Ewbank aan ons te verbinden. Met name haar bezoek, samen met directeur Ruud Tombrock, aan het Red Collar project in Dhaka (Bangladesh) leidde in de laatste maanden van het jaar tot uitgebreide publiciteit in kranten en bladen. De samenwerking met Loretta Schrijver werd tot onze vreugde voortgezet. Tijdens de ‘gekte’ rondom het Europees Kampioenschap voetbal, introduceerde WSPA het ‘Oranje Kattenelftal’. Mensen konden hun oranje poes aanmelden voor een plaats in het elftal, anders gekleurde poezen kamen in aanmerking voor functies van coach of supporter. Het spel genereerde extra verkeer naar onze website: zo’n 500 supporters meldden hun kat aan, waarop circa 18.000 stemmen werden uitgebracht. 5.4 Merkontwikkeling WSPA Nederland is bezig met een meerdimensionale vernieuwingsslag. Daarbij hoort het ontwikkelen van een vernieuwd merk volgens een in een “merkpaspoort” vastgelegde methodiek. In het merkpaspoort staat wat het imago is waarnaar we streven, op welke manieren we dat doen en welke teksten en beelden we gebruiken. Van toonhoogte tot lettertype, van kleur tot boodschap. 5.5 Vooruitblik Voortgang in 2013: Wat betreft de communicatie met de buitenwereld, via sociale en massa media heeft 2012 een geweldige winst te zien gegeven – vooral bij special interest media zoals agrarische nieuwsbladen - maar we zijn nog niet tevreden. Een echte doorbraak bij radio, krant en televisie is nog niet gemaakt. Voor 2013 is het dan ook prioriteit meer bekende en gezaghebbende mensen (“ambassadeurs”) aan ons te binden en onze aanwezigheid in de media verder te vergroten. Communicatie: voorlichting en bewustwording - 31 Pagina 30

Pagina 32

Heeft u een reisgids, modern media of digitale onderwijs catalogi? Gebruik Online Touch: archief online plaatsen.

WSPA jaarverslag 2012 Lees publicatie 2Home


You need flash player to view this online publication