Extra hulp gevraagd! Soms vragen we onze donateurs met klem een extra gift: zodat we dieren in zeer nijpende situaties zo snel mogelijk Aantal ontvangers Honden redden door vaccinatie Noodhulp Brazilië Noodhulp Chili Werkezels en -paarden Israël Berenreservaat Roemenië Berenreddingsplan Roemenië Zeeschildpadden Kaaimaneilanden Totaal 137639 9318 8933 97346 122715 15411 22254 1,91 14,01 2,44 3,91 3,46 14,25 4,69 kunnen helpen. In 2012 deden we dat zeven keer. Hier leest u wat er aan de hand was en welke hulp we boden. Respons % Gemiddeld giftbedrag Geplande opbrengst € 19,83 € 60.000 € 21,61 € 16,55 € 22,59 € 22,02 € 17,97 € 20,85 € 25.000 € 25.000 € 100.000 € 100.000 € 100.000 € 100.000 € 510.000 Alles bij elkaar ziet ons inkomstenverloop er door de afgelopen jaren heen zo uit: Fondsenwervende inkomsten 2008 In euro’s 4.616.919 Tweede doelstelling 21.786 nieuwe donateurs werven Dat onze fondsenwervende inkomsten tot 2011 sterk stegen, kwam vooral door een toename van het aantal donateurs. We hadden er 55.000 in 2006, en 129.000 vijf jaar later. Die groei is fors afgenomen sinds 2009. Maar voor 2012 formuleerden we een zeer ambitieuze doelstelling waarmee we deze tendens zouden ombuigen en bijna een verdubbeling van het aantal nieuwe donateurs zouden realiseren. Door vier nieuwe wervingskanalen toe te voegen aan de bestaande twee, moesten we ver kunnen komen. 2009 5.159.140 2010 6.571.177 2011 6.013.436 2012 7.753.697 Zeven kanalen om donateurs te werven Tot 2008 verliep onze werving van donateurs bijna volledig via televisiespots op Animal Planet en National Geographic. De spots zijn uitermate succesvol geweest, maar raakten steeds meer uitgewerkt. Jarenlang spraken ze met dezelfde beelden dezelfde doelgroep aan. Doordat Animal Planet bovendien minder zendtijd kreeg, bereikten we minder publiek. Online marketing is uitgerold omdat steeds meer mensen gewend raakten om via online zaken te doen, en tot 2012 waren dit de belangrijkste twee kanalen waarlangs we donateurs wierven. Vorig jaar wilden we er vijf bijzetten: straat- en deurwerving, koude telemarketing, koude direct mail, lead conversie en event-werving. Hoe we aan ons geld komen: fondsenwerving - 37 Werkelijke opbrengst €52.078 € 28.205 € 3.608 € 85.914 € 93.422 € 39.456 € 21.746 € 324.429 Pagina 36
Pagina 38Scoor meer met een online winkel in uw magazines. Velen gingen u voor en publiceerden folders online.
WSPA jaarverslag 2012 Lees publicatie 2Home