5.4 Activiteiten Veel tijd en aandacht ging er in 2013 naar de campagne tegen het meer en meer opstallen van melkkoeien in Nederland: de campagne Alle koeien in de wei! We maakten onder meer een korte spot die in de zomer te zien was op vier NS-stations – Utrecht Centraal, Rotterdam Centraal, Arnhem Centraal en Amsterdam Zuid. Ook Stap af van de olifant was een prioriteit, de campagne om reisorganisaties te laten stoppen met het aanbieden van olifantenritjes en -shows. Daarnaast bliezen we ons partijtje mee in de acties tegen Spaans stierenvechten, het opsluiten en misbruiken van wilde civetkatten voor een wel heel fout kopje koffie, en bij de campagne Red Collar. Hiermee willen we voorkomen dat mensen zwerfhonden afmaken uit angst voor hondsdolheid: WSPA vaccineert de honden en doet ze een rode halsband – red collar – om, ten teken dat ze ongevaarlijk zijn. Omdat Bekende Nederlanders erg kunnen helpen bij het verkrijgen van (media)aandacht voor onderwerpen die wij belangrijk vinden, was het ook onze uitdrukkelijk wens in 2013 meerdere bekende en gezaghebbende personen bij ons werk te betrekken. Als formele ambassadeur of incidentele pleitbezorger. Dat lukte aardig. Communicatie: voorlichting ter bewustwording - 45 Pagina 44
Pagina 46Scoor meer met een webwinkel in uw mailings. Velen gingen u voor en publiceerden onderwijs catalogussen online.
WSPA Jaarverslag 2013 Lees publicatie 1Home