Extra hulp gevraagd! Soms vragen we onze donateurs met klem een extra gift: zodat we dieren in zeer nijpende situaties zo snel mogelijk kunnen helpen. In 2013 deden we dat vijf keer. In het hoofd Aantal werkelijke ontvangers Renewal ‘Vechtberen’ redden in Pakistan Algemeen verzoek bij magazine voorjaar Beren in de Vietnamese berengalindustrie Noodhulpverlening algemeen Werkezels in Israël Honden redden op Zanzibar (giftverzoek bij magazine najaar) 23.879 16.863 6.552 20.210 16.566 14.516 83.430 stuk Bijdragen aan internationale hulp staat meer over wat er aan de hand was en welke hulp we boden. Respons % 9,93 12 6,67 11,4 8,34 10,4 1,28 Gemiddeld giftbedrag € 22 € 24 € 14 € 17 € 24 € 19,37 € 16,75 Geplande opbrengst €51.000 € 72.000 € 0 € 72.000 € 72.000 € 72.000 € 0 Werkelijke opbrengst €52.211 € 48.967 € 6.157 € 39.810 € 33.472 € 29.341 € 17.942 Naast de special appeal hebben we ook giftverzoeken via andere kanalen dan DM gedaan. Dit heeft in totaal opgeleverd: Respons % Aantal werkelijke ontvangers Noodhulp na tyfoon Filipijnen Totaal 151.061 1,94 Gemiddeld giftbedrag € 29,26 Geplande opbrengst € 0 € 339.000 Werkelijke opbrengst € 85.755 € 313.655 op hun website zetten en door ons betaald worden als deze WSPA donaties oplevert. De respons was niet slecht, maar relatief veel machtigingen konden we niet incasseren door onjuiste gegevens. Zoekmachine marketing via Google liep ook wat terug. We hebben diverse tests uitgevoerd om de vindbaarheid van onze website te vergroten en zo de online werving te optimaliseren. Daarvan leerden 54 - jaarverslag 2013 we veel, maar helaas leverde het nog geen stijging in donaties op. Natuurlijk en gelukkig gingen er ook dingen (erg) goed. Zoals een telemarketingactie onder trouwe donateurs, die ervoor zorgde dat negen procent van de gebelde mensen de jaarlijkse bijdrage verhoogde. Pagina 53

Pagina 55

Voor flyers, online studiegidsen en publicaties zie het Online Touch CMS systeem. Met de mogelijkheid voor een e-commerce shop in uw magazines.

WSPA Jaarverslag 2013 Lees publicatie 1Home


You need flash player to view this online publication